Sunday, October 16, 2011

terlebih sudahhhh!

haaaa....itu trade mark stacy masa AF dulu. tapi sebenarnya itu adalah kata-kata yang sentiasa dilafazkan oleh saya sendiri bila setiap kali berbelanja. belanja memang syok! hobi saya memang shoping, tapi lepas tu peningggg! heheheehe...
apa tak peningnye, gaji setiap bulan adalah tetap dan tidak bertambah...tapi sara diri sentiasa bertambah. anak pun dari sorang dah lompat terus ke 4 orang! ekspress(seronok bila anak ramai). tapi apakan daya, gaji hanya bertambah setahun sekali, itupun tambah le dalam rm90 je.  cuba bayangkan, setahun hanya tambah 90 hengget. nak tggu gaji tambah sampai 900 hengget, kena bersabar sampai 10 tahun. tapi bila dah sepuluh tahun nanti, anak dah semakin membesar, mana nak cukup income bro? ini adalah realiti yang dihadapi oleh setiap orang. saya percaya semua orang terfikir perkara yang sama...kena buat sesuatu untuk tambah n cover bajet. cume, semua cube bersabar untuk menghadapi hidup yang semakin menekan.

tapi bagi saya, bukan bersabar, tapi ada sikap MALAS untuk cari peluang untuk cari duit lebih. MALAS nak pikir cara untuk tambah income. MALAS nak keluar rumah untuk buat kerja lebih. sanggup duduk kat rumah semata-mata untuk save bajet. hehehe saya lah tu dulu! kih  kih kih!

cuba bayangkan perbelanjaan saya, tapi saya rasa lebih kurang je bajet kita kan?...

    • duit rumah                                                      -rm600
    • duit bil(air, elektrik, enpon, astro)                    -rm500
    • duit kereta + duit minyak                                 -rm 1000
    • belanja rumah (barang kering+basah)               -rm600
    • belanja anak (4 orang)                                     -rm600
    • belanja harian (kat pejabat)                              -rm300
    • bagi kat ayah (mak dah tiada...huhu)               -rm100(kedekutkan?   
    • saving                                                           -rm000? kalau ada,,,tp biasa xda..huhu
                 JUMLAH SEMUA:RM3700.

                 tapi GAJI hanya RM3350???

CUKUP? memang sentiasa xcukup!!!! huhuhhu
sama tak ngan uolls?

kalau cukup n leh saving. tahniah! tapi kalau xcukup, kena buat sesuatu untuk back up bajet keluarga....

syukur alhamdulillah, bila seorang kawan datang untuk berkongsi peluang dengan saya. beliau datang dengan pemimpin beliau yang kini dah pun jadi pemimpin saya gak!

jeng jeng jeng.....

(masa ni kat SWITZERLAND...percaya tak? hehehe betuuul!)

inilah CDM kak ma yang bertanggungjawab menggilap potensi saya. saya pun tak pernah terpikir akan jadi bisnewoman! sapa sangka? saya langsung takde basic berniaga, tiba-tiba boleh lak jadi usahawan UUU! believe it! terima kasih kak....i love u lah!

siapa sangka yang saya ni, dari tak pernah langsung naik kapal terbang, telah pun diterbangkan ke 3 negara! mana? BEIJING CHINA, SWITZERLAND DAN HONG KONG! PERCAYA TAK? memng kelllas sbb semua freee! 5 star punya percutian! takpe....citer pasal pelancongan next entry ek....sebab banyak gambar nak upload!

sebab apa? sebab bisnes ni ada plan yang fleksibel dan mudah rujuk!just follow de plan. plan your work n work your plan! n folo your leader!

maveles! so, sesiapa yang nak tahu plan untuk mengubah hidup kita dari biasa-biasa, kepada luar biasa, jom saya tunjukkan caranya..... insyaallah! tiada yang mustahil dalam hidup sekiranya kita buat...

kalau setakat berangan je tanpa usaha, memang mustahil untuk berubah. yang penting berusaha untuk berubah!

setiap seribu langkah perjalanan kita, dimulakan dengan langkah yang pertama!. mari hayun langkah pertama kita for a better life now!!!!

sebagai langkah pertama, just dail nombor saya dan book appoinment with me! haaalllloooooo!!!!




2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...