Thursday, October 6, 2011

Macam mana nak jadi usahawan?....

Senang je nak jadi usahawan! Orang yang berusaha adalah usahawan! Usaha le lebih2 sikit maka jadilah kita usahawan! Senangkan? Usahawan biasanya sinonim dengan orang yang berusaha untuk menjana income masing-masing. Of course setiap orang nak tambah or nak duit for survive their live!

Mereka yang berjaya semuanya bekerja tanpa henti. Istilah penat diletak ketepi. Malah bekerja dari pagi hingga dinihari! Nak berjaya perlu kurangkan tidur dan orang yang berjaya tidur pagi, bangun pagi!

Konsep ini sesuai diguna pakai oleh setiap orang. Kenapa? Kerana bagi saya, tak guna duduk berehat bersenang-senang di rumah tetapi hakikatnya hidup dalam keadaan mengira bajet sepanjang masa!

Bagi saya, saya memilih untuk bersusah-susah dahulu, bersenang-senang kemudian. Biarlah orang sekeliling ramai yang mengatakan seperti saya tak sayangkan anak-anak! Siapa mereka yang sedap-sedap mulut je cakap saya tak sayang anak! Geram je... Tapi saya amik langkah abaikan je cakap- orang!yalah, saya buat semua ni adalah semata2 sebab sayangkan anak-anak le...

Setiapkali tengok cerekarama yang menunjukkan anak-anak kematian mak ayah tanpa ditinggalkan harta, hidup dalam keadaan merimpat....adoi aiii, tak sanggup saya apabila membayangkan kejadian tersebut terjadi kepada anak-anak saya! Takpelah, biarlah saya sekarang bersusah susah, asalkan anak-anak ada simpanan masing-masing, ada insurans yang boleh mwnjamin masa depan mereka... Namun disudut hati saya sentiasa berdoa agar dipanjangkan umur, supaya saya dapat menyediakan kehidupan yang seleda untuk anak-anak sehingga mereka semua boleh berdikari sendiri nanti....

Bila masuk bab anak-anak ni agak touching sikit! Saya akui, walau saya bekerja kerajaan, ada ijazah, namun untuk menyimpan setiap bulan, saya gagal. Kehidupan hanya biasa-biasa je... Selesa tapi xselamat sebab tiada saving langdung...

Alhamdulillah, berkat mengambil keputusan berbisnes premium beautiful, semakin lama semakin bertambah simpanan. Insurans untuk setiap anak-anak telah ada sebagai persiapan dimasa kecemasan!

Justeru, bagi sesiapa yang nak dapat lebih untuk saving di masa hadapan, marilah kita bersama-sama untuk menjadi usahawan. Hehehe sangat mudah sebab kita tak perlu untuk sediakan kedai dan nak jaga stok, tapi sediakan diri untuk dibimbing sahaja! Senangkan! So, bermulalah segera sebelum terlambat! Berusaha untuk menjadi usahawan. Dibimbing sepwnuh masa! Macam mana caranya? Jom saya ceritakan cara-caranya... Simple n senang!

Nak berjaya adalah pilihan! Jom pilih untuk berjaya

Just call me at 0169148665 or email me at kembar060206@yahoo.com. Selamat berusaha!!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...