Tuesday, October 4, 2011

belanjawan negara?...

setiap orang termasuk kakitangan kerajaan dan swasta xsabar2 nak tunggu belanjawan negara yang akan dibentangkan oleh YAB PM. semua mengharapkan gaji naik, pelarasan gaji, bonus 2 bulan dan macam2 lagi yang diharapkan... mengharap, mengharap dan terus mengharap. nanti bila ari jumaat ni (7Okt) PM baca belanjawan negara, kalau semua yang diharap tadi, dipenuhi maka semua pasti akan bergembira. tapi kalau harapan meleset, maka semua akan menyalahkan Perdana Menteri... sebenarnya semuanya kena salahkan diri sendiri sebab suka berangan dan berharap dengan sesuatu yang tak pasti.

apa kata kalau kita ubah sikit pemikiran kita agar tidak terlalu mengharap kepada insentif yang kerajaan nak bagi. kita usaha sendiri. itu lebih baik dan lebih puas. kerajaan kalau bagi bonus pun, hanya untuk sebulan gaji(itupun kalau dapat sebulan le,...tapi biasa xdpt gaji sebulan le...hehehe). cuba pulak bayangkan kalau setiap bulan dapat bonus yang melebihi gaji sebulan? apa perasaan? mesti macam nak lompat bintangkan?.....

tapi nak dapat bonus setiap bulan, kena usaha le sikit...

usaha macam mana? nak kena buat apa? nak kena fikirkan cara apa? nak strategi macam mana?

xpayah pikir tu semua....sbb cara dah ada, strategi dah ada...cuma apa yang perlu kita buat sekarang ialah berubah dan buat keputusan yang bijak untuk berubah....just follow me je, dan me akan follow my leader...follow de leader is the best thing ever! duplicate je! itu kata2 pemimpin hebat saya iaitu CDM kak ana, dia kata, masa sekolah dulu, kalau peksa cikgu xkasi meniru,(mesti kena marah kalau meniru!) tapi dalam bisnes ni, lagi pandai meniru pemimpin yang dah berjaya, lagi cepat kita berjaya dan kaya! sapa nak???? sayaaaaa!

saya sangat bersyukur sebab Allah gerakkan pintu hati saya untuk mengambil keputusan untuk merebut peluang yang ada dalam bisnes hai o ni... ramai kawan yang bagi pendapat supaya jangan masuk hai-o, jangan join mlm, jangan, jangan dan jangan... emmm bagi saya, kawan2 hanya boleh bagi pendapat, terima kasih sebab sudi bagi pendapat, tapi pendapatan diorang boleh bagi kat saya ke? kalau saya susah, diorang nak tolong bagi duit ke? mesti xdapat punya!

so saya kuatkan semangat untuk berjuang dalam bisnes ni sbb banyak tangan2 yang sudi nak menyambut saya. terlalu ramai yang sanggup menolong saya. dan alhamdulillah, janji yang pemimpin2 hebat saya ini bukan janji kosong! sampai sekarang saya masih dibantu walau saya telah berpangkat tinggi jugak le...hehe tapi lum lagi CDM... insyaallah 2012 cdm in the making! hehe

so, berbalik kepada soal belanjawan tadi, saya bukan nak eksyen atau berlagak, tapi kurang berharap pada bonus kerajaan(tapi kalau dah bagi, kita amik je le....rezeki jangan ditolak, musuh jangan dicari...hehehe). sebab apa, bonus boleh dijana setiap bulan dalam hai o. walau buat secara part time. sehari hanya spent 2 jam sahaja, so, sebulan hanya 60 jam sahaja bekerja, boleh dapat income yang berkali-kali ganda dengan gaji kita, yang kita bekerja lebih dari 8 jam sehari!  cuba bayangkan, 2 jam punya kerja dalam bisnes, boleh dapat seribu hengget! kalau 60 jam? tak kee boleh dapat beribu-ribu!

yang best dalam bisnes ni, lagi rajin kita kerja, lagi besau bonus kita. lagi besau bonus kita dapat, lagi kuat kita bekerja! betul tak?

dalam bisnes ni, saya sangat teruja sbb ada persaingan yang sangat sihat! aura positif, minda positif! xpernah saya dikatakan HEBAT! tapi dalam kumpulan saya ni, sentiasa lahir dari bibir2 pemimpin dan rakan kongsi...ish dibah hebat! dibah boleh punya! dibah comfem berjaya! so terdetik kat dalam hati, orang nampak kelebihan kita, takkan diri sendiri xnampak, ya tak? so saya kena buktikan yang saya adalah apa yang diorang sangkakan...dan hasilnya, memang SUPERB! anda apa yang anda sangkakan! memang BEST!!!!

ari ni terbanyak lak idea nak berceloteh...hehehe...

so, bagi sapa2 yang nak menyertai saya yang xnak harap bonus setahun sekali tu, meh kita sama2 buat bonus setiap bulan!

just tipon dan kalau segan leh message kat nombor
016-9148665-adibah!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...